Philips DC315

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DC315 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

DaddyCrash 17-12-2011
Geschreven voor: Philips DC315

Best wel een goedklinkende en goed functionerende dock voor de Ipod inclusief een FM radio. Maar na een jaar werkt de aan en uit knop al niet meer. Kortom wederom slechte kwaliteit van Philips

Officiele reactie van Philips Nederland 28-12-2011

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op uw Philips apparaat heeft? Wij raden u aan om contact met de Philips klantenservice op te nemen op: 0800-0230076.

Philips Webcare

Eric 64 21-02-2011
Geschreven voor: Philips DC315

De vormgeving van de klokradio is gewoon erg goed. Staat ook prima met de iPhone 4, alsof het ervoor gemaakt is. Wat niet zo is want als je de iPhone 4 erin zet staat er 'iPod' in het scherm. Met nogal lelijke letters, dat ook. Het geluid en de radio-ontvangst zijn uitstekend te noemen, de afmetingen in aanmerking genomen. Pluspunten zijn ook de twee afzonderlijke alarminstellingen, voor doordeweek en weekend bijvoorbeeld. En het feit dat de radio niet plotseling aangaat maar geleidelijk opkomt. Wat ik dan weer storend vind is dat de radio als wekker na een half uur al uitgaat. Dat is te kort, en bij bijna alle andere wekkerradio's is deze periode een uur. Onbegrijpelijke keuze. Nog zoiets: de dag en de datum staan altijd in het scherm, behalve als je wakker wordt en misschien wel wilt weten welke dag het is: dan staat er de frequentie van de radiozender waar je naar luistert. Wie wil dat nou weten als hij wakker wordt?
Maar het grootste minpunt van het apparaat is dat de cijfers in het scherm, hoewel je ze kunt dimmen, in de laagste stand nog zoveel licht geven dat ik er slecht van slaap. Dit is zó storend dat ik overweeg het apparaat terug te sturen.

debomma 22-02-2010
Geschreven voor: Philips DC315

Goede speakerset met duidelijke knoppen en info. Deze werkt dus ook met een ipod touch 2e generatie en dat is de reden waarom het deze geworden is. Nadelen zijn dat hij niet werkt op batterijen en dat er geen afstandsbediening bijzit.

Geluid is goed als je een goeie kwaliteit MP3 hebt. Anders durft hij wel een beetje hol te klinken bij een mindere MP3.

bebar 06-02-2010
Geschreven voor: Philips DC315

Geweldig geluid en mooi design. Wat ik zelf als zeer groot nadeel ervaar is het licht dat het display uitstraalt. Zelfs in de laagste stand straalt het voor mij veel te veel licht uit in mijn donkere slaapkamer. Voor mensen die net als ik gevoelig zijn voor licht en vaak migraine hebben, is dat zeker een punt om over na te denken. Op dit moment heb ik een stukje karton voor het display staan maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

Verder werkt het prima.

sjamayee 03-02-2010
Geschreven voor: Philips DC315

Na een omwisseling van het eerste apparaat ben ik nu in het bezit van een nieuw apparaat dat prima werkt. Inderdaad een gaaf ding met zeer goede geluidskwaliteit. Enige min puntje lijkt mij dat je bij wekker het volume niet lager kunt zetten dan 5 wat toch vrij luid is om wakker mee te worden. Voor de rest nu een mooi apparaat.

Blvdl 02-02-2010
Geschreven voor: Philips DC315

Bijna een week in bezit. Wilde een iPhone dock met wekker, ik twijfelde tussen de dock van iHome IP41 en de Philips DC315.

Aangezien ik nergens reviews kon zien van de iHome IP41 (alleen een filmpje op youtube) en ik alleen maar goede reacties zag op kieskeurig bij de Philips DC315, ben ik toch voor de laatste gegaan.

Deze beslissing is volgens mij de juiste geweest, iig ben ik er helemaal tevreden over.

Echt super mooi geluid voor 1 speaker. Simpel in te stellen bevat zelf ook een wekker, of je kunt kiezen voor de wekker van de iPhone zelf over de speaker van de dock.

Keuze tussen gewekt worden door muziek, radio of een beep.

Het enige minpuntje wat ik kan verzinnen is dat er geen afstandbediening bij zit.

Wil je een dock, dan kan ik je hem zeker aanraden.

beavis 29-01-2010
Geschreven voor: Philips DC315

Wat een superapparaat! Het geluid is echt zo boven verwachting! Zelfs als het vol open staat, klinkt het helder!

Mooi design, easy to use, echt een topper!

Gonzaga 19-12-2009
Geschreven voor: Philips DC315

Wat een goed apparaat zeg !
Ik was al een tijdje op zoek naar een goede ipod wekker.
Maar tot nu had ik geen succes, er ontbrak altijd wel iets wat ik van een goede wekker verwachte.
Wat ik persoonlijk heel fijn vind is dat je werkdagen/weekenden/alle dagen kan instellen op 2 verschillende alarms. Display is heel goed leesbaar. Je kan kiezen tussen wakker worden met ipod, radio of een beep. Als je ipod/iphone niet erin zit schakelt het alarm automatisch over naar beep alarm. Het geluid is veel beter dan m'n verwachting, voor een wekker is het simpelweg super geluid. Philips doet met dit apparaat z'n slogan eer aan: Sense en Simplicity :)

gvr7180 28-11-2009
Geschreven voor: Philips DC315

Wij hebben deze wekker/ dock gekocht voor op de slaapkamer in combinatie met de Iphone 3gs.
Het geluid is mooi en warm, goed voor een wekker. Is ook goed te gebruiken als kleine radio/ mp3-speler (bijv. ook in de keuken of iets dergelijks).
Het apparaat is gemakkelijk in te stellen.
Met wekken wordt het volume langzaam opgebouwd, wat heel prettig wakker worden is.
Display is in 3 sterkten in te stellen, dit is 's nachts fijn.
Eventueel kan er ook mee gebeld worden, het geluid gaat dan via de speaker van de wekker, spreken via het microfoontje van de telefoon.
Wij zijn er erg blij en tevreden mee.